Friday, May 21, 2010

Ini Yang Suspen nie...!!!

" Bang !! Teringin pulak nak makan mee rebus Ramli..!!! "

Terngiang-ngiang lagi, kata isteri aku sewaktu bercakap di talian petang tadi...Pada ketika ini aku diatas motor, dalam perjalanan pulang dari tempat kerja.... "Aik !!! apahal la pulak nie...!!! Ni yang suspen nie..!!! Ada apa-apa ke....???", tanya aku tak puas hati....

"Tak ada apa-apa lah.... saja teringin nak makan... tak kan tak boleh...!!!". Sambil meneruskan perjalanan pulang...aku tersenyum, mengingatkan kembali perbualan tadi... Ingatkan apa hal... buat suspen aje...

Sampai di rumah, aku bertanya lagi..... Confirm tak ada apa-apa... Lega?? Entah la... sikit-sikit tu menaruh harapan juga...tapi timbul juga kerisauan... bukan apa.... Dalam keadaan ekonomi sekarang ni??? Fuhhh !!! Separuh lega..!!!

Malam tu...aku menunaikan hajat isteri aku tu... maka kami anak beranak pun menuju ke Mee Rebus Ramli kat Taman Perpaduan.... Memang dah lama tak makan mee rebus Ramli ni... dulu memang famous le ....tapi masa tu kat Tasek... Lepas tu baru buka cawangan kat Perpaduan nie...Tak tau le apa rasanya sekarang... Jom kita test..!!!


Akhirnya... tertunai lah hajat isteri aku makan mee rebus Ramli... (tapi sayang, Along tak ada...dia kat asrama...lain kali kena datang lagi leee...)
Nak kata sedap sangat tu, tak la... tapi boleh le... Dah tak cam dulu lagi... dulu lagi sedap (seingat aku le)... yang pasti harganya dah naik berlipat ganda ....

Apa-apa pun...terkenang peristiwa petang tadi...
emmmppphh!!!

6 comments:

  1. Elok juga tambah zuriat lagi, apa salahnye

    ReplyDelete
  2. he.hee.hee.Amacam suspen tak???

    ReplyDelete
  3. Suspen jugak kalau ade adik baru.... bertuah badan hehehe

    ReplyDelete
  4. Udah le kot... cukup le 4 aje.... tapi kalau dah rezeki terima aje lah....

    ReplyDelete
  5. kalau dah 4 nak masuk 5 mungkin x nervous mcm baru nak jd ayah kan??hehe ni seram pun ade ni..tanggungjawab besar ni..

    ReplyDelete
  6. teringin gak...tapi cukup la setakat 4...ko nanti nak berapoa plak, botak???

    ReplyDelete